Virtualios robotų STEAM varžybos

 Virtualios robotų STEAM varžybos

Nors
esame suvaržyti karantino, bet dalintis patirtimi, bendrauti, rungtyniauti
galime ir virtualiai. Tai įrodė Jaunųjų informatikų akademijos (JIA) NVŠ
būreliai, veikiantys Alytaus mieste, Simno ir Butrimonių gimnazijose. Nors
gyvai susitikti pavyko vieną kartą, užsimezgusi draugystė tęsiasi virtualiai ir
stebina išradingumu.

Birželio
3 dieną suorganizavome keturių JIA būrelių susitikimą, kuriame nusprendėme
surengti virtualių robotų varžybas. Susitikime dalyvavo „Logo“ programuokime sudėtingiau jaunučiams“ ir
„Logo“ ir „MakeCode“ programuokime sudėtingiau grupių mokinukai
“ dėstytoja
Virginija Vaikšnorienė, „Interaktyvi
kūryba Scratch ir Coder Dojo aplinkose“ dėstytoja Daiva Šeštavickienė, „Konstravimas su VEX ir programavimas (Modkit, Scratch, Logo)“ dėstytoja Danutė Česynienė ir „Kuriu su LogoMotion ir mokausi programuoti Scratch bei micro:bit
kompiuteriukais“ dėstytoja Jonė Poliakienė.

Kuo
daugiau dalyvių, tuo varžybos įdomesnės. Varžyboms pasirinkome skaitmeninę
priemonę „Koralų valymas“ VEXcode VR
aplinkoje, siejantį gamtos mokslą su informacinėmis technologijomis bei mokantį
mokinius ieškoti sprendimų ir spręsti atsiradusias realias technines problemas
.
Juk STEAM ugdymas yra vienas iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, integruojantis
gamtos mokslus, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas,
siejant jas su realiu pasauliu, pokyčiais ir progresu, darnaus vystymosi
tikslais, realaus pasaulio problemų sprendimu, formuojantis mokinių kritinį
mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus.

Norit
surengti tokias varžybas, iš pradžių mokiniams reikėjo atlikti namų darbus.
Teko nemažai padirbėti ir išmokti valdyti robotuką virtualioje aplinkoje rašant
jam programos kodą. Varžyboms pasirinkome projektą, kuriame su robotuku reikia
surinkti kuo daugiau šiukšlių vandenyno dugne, kol robotuko baterija neišsikrovė.
Reikėjo nemažai pagalvoti, kaip robotuką priversti greičiau surasti šiukšles,
pasisukti reikiama kryptimi, privažiuoti prie šiukšlės ir tausoti bateriją.
Visų būrelių mokiniai kūrė savo strategijas ir treniravosi, kad galėtų pasiekti
kuo geresnį rezultatą.

Varžybų
dieną mokiniai prisijungę per Teams programą, pasveikino vieni kitus. Dėstytoja
Virginija supažindino visus su taisyklėmis. Visi mokiniai norintys dalyvauti
varžybose turėjo savo projektus bendrinti ekrane ir parodyti, kaip veikia parašytas
programos kodas ir kaip robotukas renka šiukšles. Tuomet programa parodo
sertifikatą, kiek šiukšlių pavyko surinkti.

Kol
mokiniai ruošė savo robotus varžyboms, Simno gimnazijos dėstytoja Danutė
pademonstravo ir papasakojo, kaip sekėsi dalyvauti Klaipėdoje virtualių robotų
varžybose, ir kokios užduotys ten buvo atliekamos. Dėstytoja Jonė pasiūlė
mokiniams atspėti, kokį geriausią rezultatą pasieksime šių varžybų metu, ir
atspėjusį apdovanoti prizu. Mokinių nuomonės skyrėsi, vieni tikėjosi surinkti
110, kiti 70.

Kai
viskas buvo pasiruošta, startavome. Išbandyti jėgas panoro 16 mokinių, o varžybas
pradėjo Butrimonių gimnazijos mokinys Emilis. Visi su nekantrumu laukėme, kokį
rezultatą parodys kiekvienas dalyvis. Nors buvo ir trikdžių, ir kai kuriems
mokiniams teko keletą kartų bendrinti ekraną ir paleidinėti programą, mokiniai
kantriai laukė savo pasirodymo eilės. Kol mokytojos tikrino ir aptarė rezultatus,
mokiniai sužaidė Butrimonių gimnazijos mokytojos Jonės paruoštą Kahoot
žaidimą. Kadangi vandenyne rinkome šiukšles, tai Kahoot žaidimo metu patikrinome
mokinių žinias apie šiukšlių rūšiavimą. Sėkmė lydėjo Arną Juozapavičių, lankantį „Logo“ ir „MakeCode“
programuokime sudėtingiau“ programą (dėstytoja V. Vaikšnorienė).

Virtualių
robotų varžybas laimėjo Simno gimnazijos mokiniai Ugnius ir Ąžuolas, lankantys „Konstravimas su VEX ir programavimas (Modkit, Scratch, Logo)“ būrelį (dėstytoja D.
Česynienė), surinkę daugiau nei 80 kg šiukšlių, antroje vietoje Arnas,
lankantis būrelį „Logo“ ir
„MakeCode“ programuokime sudėtingiau“
(dėstytoja V. Vaikšnorienė) ir Butrimonių
gimnazijos mokinys Nojus, lankantis „Kuriu su LogoMotion ir mokausi programuoti
Scratch bei micro:bit kompiuteriukais“ būrelį (dėstytoja J. Poliakienė)
.
Trečią vietą pasidalino trys Butrimonių gimnazijos būrelio „Kuriu su LogoMotion ir mokausi
programuoti Scratch bei micro:bit kompiuteriukais“
mokiniai: Liepa, Emilis
ir Ugnė. Nors ne visi užėmė prizines vietas, bet visi įgavo daugiau patirties,
drąsos bandyti, net jei kažkas nepasisekė, ir spręsti atsiradusias technines
problemas. Atspėti tikslaus rezultato nepavyko niekam, arčiausiai buvo butrimoniškė
Liepa.

Palinkėję
vieni kitiems geros vasaros, mokiniai tikisi kitais metais susitikti gyvai ir
pratęsti užsimezgusią draugystę.


















JIA dėstytojos


Naujienos iš interneto

Rašyti komentarą

Daugiau straipsnių