Valkininkų ir Puodžių bibliotekų skaitytojai leidosi į kelionę po Vilnių

Minint Nacionalinę Lietuvos bibliotekų savaitę, balandžio 27 d., Naujųjų Valkininkų kaimo bibliotekininkė Danutė Blažulionienė pakvietė skaitytojus praleisti ne bibliotekoje, bet kelionėje. Kartu prisijungė ir Puodžių kaimo bibliotekininkė Veronika Tiškevičienė su savo skaitytojais.

Šiuo metu bibliotekoje, vienos iš skaitomiausių, yra knygos istorine tematika, tai Kristinos Sabaliauskaitės „Silva Rerum“, Ginos Vilūnės „Vilniaus madona“,“ Imperatoriaus meilužė“ , Jono Užurkos trilogijos ir dar daug kitų.  Pasitarus su skaitytojais, buvo nuspręsta aplankyti Vilniaus istorinius kiemelius, pasiklausyti romantiškų pasakojimų. Kelionę pradėjome netradiciškai- važiavome iš Naujųjų Valkininkų traukiniu į Vilnių.

Nuvykę į  sostinę, pirmiausia sustojome pagerbti ir įsiamžinti prie  Vinco Kudirkos paminklo.

Vilniaus Katedros aikštėje, prie varpinės,  laukė gidė Laima, kuri ir lydėjo mus dvi su puse valandos po romaniškus Vilniaus kiemelius.

Kelionę pradėjome nuo Valdovų rūmų kiemelio. Toliau ėjome į Vilniaus Universiteto kiemelį, sustojome prie įspūdingų durų. Gidė papasakojo daug įdomių istorijų apie ten pavaizduotas asmenybes, knygnešių kelią, universiteto įkūrimo istoriją. Užsukus į Universiteto botanikos sodo kiemelį, pamatėme Šv. Jono bažnyčios angelus, klausėmeės pasakojimų apie universiteto profesorius ir studentus, jų meilės istorijas. Įspūdingai atrodo Šekspyro viešbučio kiemas, buvę spaustuvininko Jozefo Zavadskio rūmai, už kurių vartų buvo spaustuvė. Alumnato kiemelį supantys renesanso stiliaus pastatai mena XVII amž. pradžią, kai čia buvo mokomi šventikai, šiuo metu tai erdvė įvairiems renginiams. Užsukome į  Šv. Onos bažnyčią, Bernardinų sodelį ir Šv. Pranciškaus Asyžiečio(Bernardinų) bažnyčią. Eidami Bernardinų skersgatviu aplankėme Adomo Mickevičiaus muziejaus kiemelį, Stiklių gatvėje Nr.6,  Medžiotojų draugijos kiemelyje ,aptikome merginos ant Lokio skulptūrą. Gidė papasakojo apie tragišką merginos likimą susidūrus su vaikinu- lokiu. Aplankėme M.K.Oginskio grojantį suolelį, Metraštininko kiemelį.

Užbaigėme ekskursiją kiemelyje, kur du drambliukai laiko šachmatų lentą ir kuriame iš aukštai  galima stebėti Prezidentūros kiemą. Tai tik maža dalis istorijų  iš perskaitytų knygų, kuri aplankyta šią dieną. Dar laukia „Silva Rerum“ kiemeliai ir naujos istorijos.