Martyno Vainilaičio takais su trečiokais

Gegužės 29 d. Martyno Vainilaičio vaikystės takais keliavome į Mergežerį su Varėnos „Ryto” progimnazijos 3d klasės mokiniais ir mokytoja Danute Andriulioniene. Puikus oras lepino tad neskubėdami, keletą kartų sustodami nukeliavome iki Mergežerio kapinaičių, kur aplankėme M. Vainilaičio kapą. Paskui su smagia kompanija patraukėme per kaimą, žvalgydamiesi ir ieškodami M. Vainilaičio kadaise sodinto ąžuolo. Praėjome pro buvusią Mergežerio pradžios mokyklą, pasidžiaugėme gaivinančiu upelio slėniu ir gražiais Mergežerio kaimo peizažais. M. Vainilaičio gimtojoje sodyboje mūsų laukė poeto sesuo Antosė Kierienė. Pailsėję mokiniai aktyviai atsakinėjo į klausimus apie M. Vainilaitį, jo kūrybą. Pasidžiaugę nueitu keliu ir pažintimi su poeto gimtosiomis vietomis mokiniai prisiminimui gavo žygio ženkliukus.

O birželio 5 d. su 3a klasės mokiniais ir mokytoja Aušrele Kauneckiene susitikome Varėnos traukinių stotyje. Dvidešimties minučių kelionė neprailgo. Kiek paėję nuo stoties užsukome pasižvalgyti į atnaujintą Naujųjų Valkininkų biblioteką ir keliavome link Vaitakarčmio. Eidami žvyrkeliu sutikom vos kelis vietinius gyventojus, bet iki valios galėjome gėrėtis paukščių simfonijomis ir tobula gamtos žaluma, tiesa, pakeliui radom pora negyvų angių ir varlių, kas kai kuriuos klasės berniukus itin sudomino. Netoli Pūčkornių, pamiškėje suradome ir raudonikį, ir pirmųjų žemuogių paragavome. Žygeiviai buvo drausmingi ir balsingi: dalį kelio žingsniavome su dainomis, repertuare skambėjo Lietuvos himnas, „Boružėlė septyntaškė“, „Atostogauk“ ir kitos mažiesiems žygeiviams patinkančios dainos. Vis sustodami pailsėti, užkąsti ar atsigaivinti palengva pasiekėme Martyno Vainilaičio sodybą-muziejų Vaitakarčmio kaime,  kur jau laukė sodybos šeimininkė Ramutė ir poeto žmona Sofija Vainilaitienė. Vaikai po kelionės kaip paukščiukai sulėkė į namelį medyje, dūko, lakstė per akimirką pamiršę nužingsniuotus kilometrus. Išsidūkę mokiniai apžiūrėjo muziejų, sodybos skulptūras, pabendravo su poeto žmona Sofija, pasistiprino ir atsigaivino. Vėliau trečiokai pristatė labiausiai jiems patikusias perskaitytas knygas, o bibliotekininkės pasidžiaugė, kad klasėje tiek daug skaitančių vaikų. Pabaigoje mokiniai sudalyvavo viktorinoje, kur už teisingus atsakymus galėjo laimėti saldžių prizų. Nusifotografavę su Sofija atsisveikinome iki kitų mokslo metų ir naujų susitikimų bibliotekoje.

Projektą finansuoja Varėnos rajono savivaldybė, Lietuvos kultūros taryba.

Žygiams vandens parūpino natūralaus mineralinio vandens gamykla „Neptūnas“.

Varėnos viešosios bibliotekos

Vaikų ir jaunimo skyriaus vedėja